آخرین بروز رسانی: 1ام خرداد, 1402
تعداد بازدید: 4,011

معرفی بهترین دریل پیچ گوشتی شارژی در ایران

هیلتی در سال 1941 تأسیس شد و از یک استارت‌آپ کوچک خانوادگی امروزه به یک کسب و کار جهانی قابل اعتماد تبدیل شد. هیلتی هنوز هم کسب و کار خانوادگی است و دفتر مرکزی آن در شاآن در کشور لیختن‌اشتاین قرار دارد، جایی که مارتین هیلتی بیش از 80 سال پیش این شرکت را تأسیس کرد.
شرکت هیلتی یا Hilti AG که به گروه هیلتی شناخته می‌شود شرکتی چندملیتی است که ساخت و توسعه محصولاتی را بر عهده دارد که اساساً برای کاربرهای حرفه‌ای فعال در حوزه ساختمان، تعمیر و نگهداری، صنایع تولیدی و بخش انرژی کاربرد دارند. در این مقاله قصد داریم بهترین دریل پیچ گوشتی شارژی که میتوانید تهیه کنید را به شما معرفی کنیم.

آیا پیچ گوشتی همان دریل است؟

پیچ گشتی‌ها که به آن‌ها به‌اشتباه پیچ گوشتی گفته می‌شود ابزارهای دستی یا شارژی هستند که فرایند باز و بسته کردن پیچ‌ها را تسهیل می‌بخشند. پیچ گشتی‌های شارژی برای کابینت کاران، کانال سازان و کناف کاران ابزاری مهم و ضروری هستند. پیچ‌گوشتی‌های شارژی نصب انواع تجهیزات برقی، کلید و پریزها و بستن انواع بست‌ها را سریع‌تر و راحت‌تر می‌کنند. برخی از مدل‌های پیچ گوشتی می‌توانند با استفاده از مته‌های فلز روی سطوح چوبی و فلزی سوراخ‌کاری انجام دهند؛ ولی لزوماً تمام پیچ گوشتی‌ها این ویژگی را ندارند.

اولین دریل پیچ گوشتی شارژی و جمع و جور را چه برندی به بازار معرفی کرد؟

هیلتی اولین دریل پیچ گشتی (پیچ گوشتی) جمع و جور و شارژی دنیا را رونمایی کرد آن هم با دو سال گارانتی خدمات تعمیر رایگان. دریل پیچ گوشتی شارژی SFC 18-A هیلتی با چرخ‌دنده‌های 100٪ فلزی برای عمر بیشتر ابزار و قابلیت اطمینان بالاتر ساخته شد. این دریل پیچ گوشتی هیلتی تنها یک کیلو و ششصد گرم وزن داشت و حداکثر سرعت آن با دنده دو 1800 دور در دقیقه بود. به ادعای هیلتی بدنه باتری‌ها و ابزارها با فایبرگلاس تقویت شده و با بخش‌های لاستیکی محافظ می‌شوند تا در برابر شرایط سخت‌کاری روزانه مقاومت کنند.

دریل پیچ گوشتی جمع و جور و شارژی

محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین دریل پیچ گوشتی هیلتی

در پنج سال اخیر دریل پیچ گوشتی شارژی SFC 22-A هیلتی محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصول از این خانواده بوده است. پیمانکاران زیادی به این دستگاه اعتماد کردند و رضایت بالایی از آن داشتند. موتور این ابزار شارژی با باتری ۲۲ ولتی لیتیوم – یونی به حرکت در می‌آید. از نظر طراحی بالانس عالی و وزن مناسبی دارد بنابراین می‌توان گفت ابزاری خوش دست است که کار با آن لذت‌بخش است.

پیچ گوشتی شارژی SFC 22-A هیلتی

موتور این پیچ گوشتی شارژی طوری طراحی شده است که به‌وسیله سنسورهای ولتاژ، جریان و دما از ایجاد بار اضافه روی موتور جلوگیری شود. این طراحی موجب می‌شود دستگاه عملکرد بیشتر و دوام بالاتری داشته باشد.

با توجه به اینکه در طراحی این پیچ گوشتی هیلتی ۲ کلید برای تنظیم سرعت و ۱۵ گام برای تنظیم گشتاور در نظر گرفته شده است می‌توان بهترین راندمان کاری را از آن انتظار داشت. حداکثر گشتاور پیچ گوشتی SFC 22-A هیلتی برای اتصالات سبک ۳۶ نیوتن متر و برای اتصالات سنگین 62 نیوتن متر است. حداکثر سرعت دستگاه با دنده ۱ حدود 600 دور در دقیقه است و سرعت آن با دنده دو تا 2100 دور در دقیقه می‌رسد. باتری دستگاه لیتیوم – یون است که باعث می‌شود عملکرد دستگاه در هنگام کار با آن حفظ شود. پیچ گوشتی شارژی SFC 22-A هیلتی علاوه بر پیچ گوشتی یک دریل هم هست. با استفاده از مته‌های فلز و چوب می‌توانید با این دستگاه روی سطوح فلزی و چوبی سوراخکاری کنید. این دستگاه برای سوراخکاری با قطر ۲ تا ۱۳ میلیمتر روی فلز مناسب است؛ اما برای سوراخکاری با قطر 10 میلیمتر عملکردی بهینه دارد. همچنین به کمک مته‌های گربرد می‌تواند تا سایز 82 میلیمتر هم سوراخکاری کند.

برای اکثر کاربران کلید دیمردار ویژگی مهمی محسوب می‌شود. با کلید دیمردار پیچ گوشتی شارژی SFC 22-A هیلتی می‌توانید سرعت سوراخکاری را تنظیم نمایید و با کلید چپ گرد و راست گرد خیالتان از بابت بیرون کشیدن مته از سوراخ راحت خواهد بود.

پیچ گوشتی شارژی SFC 22-A پیچ گوشتی شارژی SFC 22-A هیلتی

دریل و پیچ گوشتی بدون ذغال هیلتی

موتورهای براشلس (Brushless) یا بدون ذغال از جمله موتورهای با بهره‌وری بالا هستند که مکانیزم عملکردشان با موتورهای دارای ذغال متفاوت است. موتورهای الکتریکی بدون ذغال معمولاً وزن کمتر و کارآمدی بیشتری خصوصاً در دور موتورهای بالا دارند. علاوه بر این ذغال قطعه‌ای مصرفی است؛ یعنی با تمام‌شدن ذغال، ابزار نیاز به تعویض ذغال دارد پس دستگاه‌هایی که موتور آن‌ها بدون ذغال طراحی شده است تعداد دفعات سرویس بابت تعویض ذغال صفر می‌شود. اگر صرفه جویی زمانی برایتان اهمیت دارد این ویژگی می‌تواند برایتان جذاب باشد.

کدام دریل و پیچ گوشتی هیلتی بدون ذغال است؟

از آنجایی که شرکت مادوی به‌عنوان نماینده انحصاری هیلتی در ایران در طی بیش از ۴۰ سال فعالیت خود همیشه تلاش کرده بهترین محصولات را مطابق با نیاز مشتریان در ایران تأمین کند، در سال گذشته دریل و پیچ گوشتی شارژی SF 4-A22 هیلتی را به بازار معرفی کرد. این پیچ گوشتی مانند SFC 22-A از باتری لیتیوم-یون برای تأمین نیروی مورد نیاز برای چرخش موتور استفاده می‌کند. از این دستگاه برای بستن انواع اتصالات سبک استفاده می‌شود و با اندازه کوچکی که دارد گزینه بسیار مناسبی برای مکان‌های با دسترسی سخت است. این پیچ گوشتی هیلتی همانند SFC 22-A می‌تواند به‌عنوان دریل کار کند و با استفاده از مته‌های مناسب روی سطوح فلزی و چوبی تا سایز 10 میلیمتر سوراخ ایجاد کند. البته حداکثر قطر سوراخکاری روی فلز به کمک مته گردبر 82 میلیمتر است. عملکرد و دوام این دستگاه همانند تمامی ابزارهای هیلتی مثال‌زدنی است. طراحی موتور بدون ذغال این دستگاه شما را از صرف هزینه و زمان برای تعویض ذغال بی‌نیاز می‌کند. توجه به ایمنی در کارگاه‌ها و در هنگام کار با ابزارها و تجهیزات نباید تنها یک شعار باشد؛ چون مستقیماً با سلامت کاربر در ارتباط است. اگر به رعایت ایمنی توجه ویژه‌ای دارید باید بدانید این پیچ گوشتی شارژی هیلتی دارای سیستم کلاچ ایمنی است و در هنگام گیرکردن مته دستگاه متوقف می‌شود.

دریل و پیچ گوشتی هیلتی

جمع‌بندی

هیلتی با بیش از 80 سال تجربه در زمینه طراحی و تولید ابزار برندی خوشنام در دنیا و ایران است. دوام و قدرت دستگاه‌های هیلتی از دیدگاه آن‌هایی که با این دستگاه‌ها کار کردند بی‌نظیر است. در این مقاله مروری بر پیچ‌گوشتی‌های قدرتمند هیلتی داشتیم. البته پیچ گشتی اصطلاح صحیح هست؛ ولی در بازار ایران این ابزارها چه از نوع دستی و چه از نوع شارژی به پیچ گوشتی شهرت دارند. اولین دریل و پیچ گوشتی شارژی کوچک توسط هیلتی به بازار معرفی شد. تولید این پیچ گوشتی با چرخ‌دنده‌های کاملاً فلزی تضمین عمر بالای این دستگاه بود. محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین دریل و پیچ گوشتی هیلتی در سال‌های اخیر SFC 22-A بوده که در طراحی آن سنسورهایی ویژه‌ای در نظر گرفته شده و با جلوگیری از بار اضافه روی موتور عملکرد و دوام دستگاه را خارق‌العاده کرده است. موتور نسل بعدی پیچ‌گوشتی‌های هیلتی بدون ذغال و با سیستم کلاچ ایمنی طراحی شده است تا انتظارتان از هیلتی بالاتر رود!

اگر تجربه‌ای از استفاده از ابزارهای هیلتی دارید دیدگاه خود را برایمان بنویسید و تجربه‌تان را به اشتراک بگذارید.

دسته‌بندی: مقالات

مقالات مرتبط را حتما ببینید

مقالات مرتبط را حتما ببینید

نظر شما برای ما ارزشمند است

0 دیدگاه