آخرین بروز رسانی: 19ام اردیبهشت, 1402
تعداد بازدید: 7,517

راه‌حل‌های هیلتی برای سوراخکاری

هیلتی در صنعت ساخت و ساز به‌عنوان یک شرکت تولیدکننده ابزار حرفه‌ای شناخته شده است. دریل‌های سوراخ‌کاری هیلتی از نظر عملکرد و خدمات گارانتی شهرت بسیار خوبی دارند. مبدأ برند هیلتی کشور لیختن‌اشتاین است و دفتر مرکزی آن نیز در همین کشور واقع شده است. محصولات هیلتی در کارخانه‌های این شرکت در سراسر جهان و در کشورهای لیختن‌اشتاین، اتریش، آلمان، مجارستان، مکزیک، چین و هند تولید می‌شوند. هیلتی یک شرکت چندملیتی است که محصولات و خدمات درجه یک و سطح بالا را برای استفاده افراد حرفه‌ای در کارگاه‌های ساختمانی در سراسر جهان ارائه می‌دهد. در این مقاله قصد داریم درمورد سوراخکاری هیلتی و راهکارهایی که هیلتی برای سوراخکاری به متخصصان حوزه ساختمان ارائه کرده است صحبت کنیم.

معرفی بهترین برند دریل در ایران

هیلتی طیف وسیعی از ابزارهای قدرتمند سوراخکاری را برای انجام کار شما ارائه می‌دهد. دریل‌های شارژی هیلتی بالاترین عملکرد رانش را در چوب، فلز و مصالح بنایی دارد.

دریل‌های چکشی هیلتی با طراحی ارگونومیک و قدرت فوق‌العاده‌ای که دارند به‌راحتی می‌توانند در طول روز کار کنند. امکان تنظیم چندگانه سرعت گشتاور، قدرت و سرعت بالای سوراخکاری در بتن و مصالح بنایی را به همراه خواهد داشت.

دریل برای پیمانکاران حوزه ساختمان، نجارها، پیمانکاران تأسیسات مکانیکی و الکتریکی ابزار پر استفاده‌ای است. همچنین افرادی که در حوزه دکوراسیون داخلی فعالیت دارند دریل به‌ عنوان یک ابزار مفید محسوب می‌شود.

دلر هیلتی TE 2 M

انواع دریل سوراخکاری هیلتی کدام‌اند؟

در بازار انواع دریل برای سوراخکاری در آجر، سنگ، بلوک سیمانی، بتن، چوب و فلز وجود دارد. دریل‌ها عمدتاً برای کاشت انواع انکر و یا ایجاد سوراخ در مصالح مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتخاب سرعت مناسب برای سوراخکاری به قطر سوراخی که می‌خواهد ایجاد شود و نوع سطحی که سوراخکاری باید روی آن انجام شود بستگی دارد.

دریل‌های هیلتی از حیث دامنه قطر سوراخکاری که می‌توانند انجام دهند با هم متفاوت هستند. هر دریل هیلتی بهینه قطر سوراخکاری دارد به این معنی که بر اساس ویژگی‌هایی که طراحی شده است بهترین عملکرد را در این بازه سوراخکاری خواهد داشت.

مکانیزم سوراخکاری دریل‌های هیلتی بر اساس نوع ماده پایه‌ای که می‌خواهد سوراخ شود به دو نوع دورانی – ضربه‌ای و دورانی تقسیم می‌شود. مکانیزم دریل‌های چکشی هیلتی دورانی – ضربه‌ای است؛ یعنی سه‌نظام دستگاه علاوه بر حرکت به‌صورت دورانی به بتن یا مصالح بنایی ضربه وارد می‌کند و با خرد کردن بتن یا مصالح بنایی در آن پیش می‌رود.

نوع دیگر دریل هیلتی دریل با مکانیزم سوراخکاری دورانی است. دریل‌های با مکانیزم سوراخکاری دورانی برای سوراخکاری روی فلز، انواع چوب و استیل تعبیه شده‌اند. این دریل‌ها با براده برداری از فلز یا چوب در سوراخ پیش می‌روند. با توجه به توضیحی که در مورد دو مکانیزم داده شده می‌توان دریافت سه‌نظام دریل‌های چکشی و سه‌نظام دریل‌های فلز متفاوت است. سه‌نظام دریل چکشی هیلتی مدل TE 1 چهار شیار است؛ بنابراین باید از مته‌های بتن چهار شیار استفاده کرد.

سه‌نظام دریل UD 4 مخصوص مته‌های فلز همچون مته‌های HSS یا HSS کبالت است. دریل UD 4 هیلتی بسیار سبک است و با توجه به قیمت اقتصادی که دارد بسیار کاراست و ادعا می‌کنیم اگر با مته‌های هیلتی به کار گرفته شوند بهترین عملکرد را در کلاس کاری خود دارند.

دریل دو‌حالته هیلتی TE 2-M دارای دو سه‌نظام یکی سه‌نظام چهارشیار و دیگری سه‌نظام برای مته‌های فلز است؛ یعنی هم در حالت سوراخکاری دورانی – ضربه‌ای و هم حالت دورانی قابل استفاده است.

این دریل پیشنهاد حرفه‌ای برای نازک‌کاری، برق و تأسیسات محسوب می‌شود. سه‌نظام دریل چکشی هیلتی TE 2-A نیز چهارشیار بوده؛ ولی موتور آن با نیروی باتری کار می‌کند. باتری این دریل از نوع لیتیوم – یون است. دریل شارژی هیلتی به‌واسطه نداشتن کابل برق به کاربر آزادی عمل بیشتری می‌دهد.

دریل هیلتی TE 1

دریل‌های سوراخکاری هیلتی چه ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند؟

دریل‌هایی که معرفی شد در رده ابزارهای سبک هستند و کمتر از سه کیلوگرم وزن دارند. این ابزارها عمر بالایی دارند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که خوش دست باشند. سه‌نظام دریل‌های هیلتی TE 1، TE 2-M و TE 2-A اتومات و به‌اصطلاح کلیکی هستند. سه‌نظام دریل UD 4 دستی است؛ ولی بدون نیاز به آچار باز و بسته می‌شود. موتورهای دریل‌های هیلتی بسیار قدرتمند هستند و توان خروجی بالایی دارند. دریل‌های TE 1، TE 2-M و TE 2-A هیلتی کلید چپ گرد – راست گرد دارند، با استفاده از این کلید اگر مته به دلایلی در سوراخ گیر کند می‌توان با دور مخالف آن را از سوراخ خارج نمود. همچنین در طراحی این دریل‌ها کلید دیمر در نظر گرفته شده که موجب کنترل تنظیم سرعت چرخش موتور می‌شود و از این طریق می‌توان سرعت سوراخکاری را تنظیم کرد. در طراحی دریل UD 4 هیلتی جعبه‌دنده یک‌سرعته با عملکرد قفل‌شونده به کار گرفته شده است؛ بنابراین کاربر بدون نیاز به فشردن کلید روشن و خاموش و با استفاده از کلید قفل‌کن می‌تواند ابزار را در حالت روشن نگه دارد و سوراخکاری روی فلز، چوب یا استیل را انجام دهد.

سوراخکاری هیلتی

علاوه بر دریل‌های سوراخکاری هیلتی دستگاه‌های دوکاره هیلتی که در رده وزنی بالاتری قرار دارند هم می‌توانند برای سوراخکاری در بتن، مصالح بنایی و سنگ‌های طبیعی به کار گرفته شوند. منظور از دستگاه‌های دوکاره هیلتی یا به‌ اصطلاح دریل بتن کن هیلتی دستگاه‌هایی هستند که مکانیزم سوراخکاری دورانی – ضربه‌ای و تخریب را با هم دارند؛ بنابراین می‌توانند برای سوراخکاری و تخریب بتن استفاده شوند.

دریل بتن کن

دریل و تخریب (دریل بتن کن) TE 50-AVR هیلتی و دریل و تخریب (دریل بتن کن) TE 70-AVR هیلتی برای سوراخکاری قطرهای بالاتر مناسب هستند و اغلب برای کاشت انکر پیشنهاد می‌شوند. راهکار ایجاد سوراخ‌هایی با قطر بالا روی سطوح فلزی استفاده از مته‌های گردبر هست. مته‌های گردبر فلز معمولاً یک مته پیشران دارند تا ابتدا سوراخی با قطر کوچک‌تر ایجاد کند و در مرحله بعد قطر سوراخ بزرگ‌تر خواهد شد.

نتیجه‌گیری

سوراخکاری روی سطوح مختلف راهکارهای متفاوتی دارد. انواع دریل‌های سوراخکاری هیلتی بخشی از ابزارهایی هستند که می‌توانند به این منظور استفاده شوند. محصولات هیلتی در مقابل رقبا مزیت‌ها و برتری‌های نسبی دارند که می‌توان به قدرت بالا و دوام بیشتر آن‌ها اشاره کرد. ابزارهای هیلتی سرآمد ابزارها در جهان هستند و این مهم با سرمایه‌گذاری‌های زیادی که در بخش تحقیق و توسعه این شرکت صورت می‌گیرد حاصل شده است.

دسته‌بندی: مقالات

مقالات مرتبط را حتما ببینید

مقالات مرتبط را حتما ببینید

نظر شما برای ما ارزشمند است

0 دیدگاه