آخرین بروز رسانی: 5ام شهریور, 1401
تعداد بازدید: 8,671

برای سوراخکاری بتن به چه ابزاری نیاز داریم؟

برای سوراخکاری بتن به چه ابزاری نیاز داریم؟ به نظرتان چه ابزارهای مختلفی برای حفاری و سوراخکاری بتن در بازار وجود دارند؟ با هر کدام از دستگاه‌های سوراخکاری بتن می‌توان چه عملیاتی را روی بتن انجام داد؟ تاکنون با دستگاه‌های سوراخکاری بتن هیلتی کار کرده‌اید؟ در این مقاله، ابزارهای مورد نیاز برای سوراخکاری بتن مورد معرفی قرار می‌گیرند و برخی از ابزار و دستگاه‌های حفاری و سوراخکاری بتن هیلتی مانند دریل های بتن کن هیلتی مورد معرفی قرار می‌گیرند. برای آشنایی با ابزارهایی که به دل سخت بتن‌ها نفوذ می‌کنند، با مادوی همراه باشید.

انواع دستگاه های سوراخکاری و تخریب بتن

برای سوراخکاری بتن به چه ابزاری نیاز داریم؟ دستگاه‌های مختلفی در بازار موجود هستند که برای انجام عملیات مختلف تخریب و حفاری بتن در پروژه‌های مختلف می‌توانید از هر کدام از این دستگاه‌ها استفاده کنید. انتخاب بهترین دستگاه‌های سوراخکاری بتن، به شناخت کامل شما از نیازهای پروژه‌تان و نوع عملیاتی که می‌خواهید در بتن به انجام برسانید، بستگی دارد.
برای سوراخکاری و ایجاد حفره در بتن و یا کرگیری یا جدا شدن بخشی از بتن، نوع و شرایط بتن نیز حائز اهمیت است. حفاری در بتن‌های آرمه یا بتن‌های تقویت شده با میلگرد، دستگاه‌های حفاری خاص خود را می‌طلبد و باید ابزار مناسب و قدرتمندی را برای حفاری این نوع بتن‌ها انتخاب کنید. هم‌چنین خشک یا مرطوب بودن بتن نیز بر انتخاب دستگاه مناسب حفاری بتن موثر است.
علاوه بر انتخاب دستگاه‌های مناسب برای سوراخکاری و حفاری بتن، باید مته یا قلم‌های مناسبی را هم انتخاب کنید تا بتوانید پروژه خود را به بهترین حالت ممکن به انجام برسانید. در ادامه با برخی از ابزار و دستگاه های سوراخکاری بتن هیلتی آشنا می‌شوید.

دریل بتن کن هیلتی (دریل چکشی هیلتی)

دریل‌های چکشی هیلتی دسته‌ای از دستگاه‌های سوراخکاری بتن هیلتی هستند که دارای مدل‌های مختلف هستند و ویژگی‌ها و موارد استفاده خاص خود را دارند. دریل‌های چکشی هیلتی که برای سیستم‌های SDS-Max طراحی و تولید شده‌اند، عملکرد و تطبیق‌پذیری قدرتمندی را در هنگام حفاری و سوراخکاری بتن را ارائه می‌دهند. هر کدام از دریل‌های چکشی هیلتی دارای قابلیت‌هایی است که در جهت افزایش امنیت و راحتی کاربران این دستگاه‌ها، ایفای نقش می‌کنند. برخی از این قابلیت‌ها عبارت هستند از :
کاهش فعال لرزش (AVR)
• کنترل فعال گشتاور (ATC)
می‌توان دریل‌های چکشی بتن هیلتی را به 4 دسته تقسیم‌بندی کرد که هر کدام از این مدل‌ها، برای انجام پروژه‌های حفاری مختلف به شما کمک می‌کنند. در جدول زیر، 4 مدل مختلف دریل‌ های چکشی بتن کن هیلتی با یکدیگر مقایسه می‌شوند.

مدل دریل چکشی TE 50-AVR TE 60-AVR TE 60-ATC/AVR TE 70-ATC/AVR
مصالح پایه بتن و آجر بتن و آجر بتن و آجر بتن، آجر و سنگ طبیعی
سطح کاربرد حفاری و سوراخکاری سبک و متوسط حفاری و سوراخکاری سبک حفاری و سوراخکاری سنگین حفاری و سوراخکاری سنگین
وزن 6.1 Kg 6.8 Kg 7.8 kg 9.9 kg
نوع مته SDS Max (TE-Y) SDS Max (TE-Y) SDS Max (TE-Y) SDS Max (TE-Y)

مته های سوراخکاری بتن هیلتی

پس از آشنایی به دریل‌ های بتن کن هیلتی، نوبت به معرفی مته‌های سوراخکاری این برند می‌رسد. مته‌های دریل‌های چکشی هیلتی برای بتن و آجر، به شما کمک می‌کنند که سریع‌تر، راحت‌تر و در مدت زمان طولانی‌تر، عملیات سوراخکاری بتن خود را انجام دهید. با مته‌های سوراخکاری بتن هیلتی، می‌توانید یک عملیات سوراخکاری مطلوب را در بتن‌های آرمه و بتن‌های معمولی تجربه کنید. مته‌های سوراخکاری بتن هیلتی به دو دسته تقسیم‌ می‌شوند که عبارت هستند از:
• مته‌های دریل‌های چکشی SDS Plus
• مته‌های دریل‌های چکشی SDS Max
هر کدام از این دو دسته مته، دارای مدل‌های مختلفی هستند. در ادامه دو مدل مته هیلتی به نمایندگی از این دو تقسیم‌بندی مته‌های هیلتی، مورد معرفی قرار می‌گیرند.

مته TE-CX هیلتی
این مدل مته، در زیرمجموعه مته‌های دریل‌های چکشی SDS Plus هیلتی قرار می‌گیرد. برخی از ویژگی‌های مته TE-CX هیلتی عبارت هستند از:
• سوراخکاری در بتن آرمه، بتن معمولی، آجر و مصالح طبیعی
• ایجاد سوراخ‌های انکر برای رول پلاک یا کارهای ساختمانی
مته TE-YX هیلتی
این مدل مته هیلتی در دسته مته‌های دریل‌های چکشی SDS Max قرار می‌گیرد. در ادامه با ویژگی‌های مته TE-YX هیلتی آشنا می‌شوید:
• کاهش گیر کردن مته در میلگرد به کمک نوک مته کاملا متقارن
• سوراخکاری سریع‌تر و تمیزتر به لطف مارپیچ 3 لبه‌ای برای حذف بهتر گرد و غبار
• انتهای اتصال محدب مته برای انتقال بهینه ی انرژی
• سوراخکاری سریع‌تر و راحت‌تر در بتن آرمه
سخن آخر
برای این‌ که بتوانید ابزار و دستگاه‌های مناسبی را برای عملیات سوراخکاری بتن انتخاب کنید، هم باید اطلاعات کاملی از پروژه‌تان داشته باشید و هم باید ابزارهای مختلف را خوب بشناسید. برای خرید انواع ابزار و دستگاه‌های بتن کن هیلتی می‌توانیدمحصول خود را از سایت ما انتخاب کرده با ارسال رایگان در سراسر کشور تحویل بگیرید

امیدواریم این مقاله برای شما کاربران عزیز مفید واقع شده باشد.

دسته‌بندی: مقالات

مقالات مرتبط را حتما ببینید

مقالات مرتبط را حتما ببینید

نظر شما برای ما ارزشمند است

0 دیدگاه